Клуб „Програмиране с С#“
2019/2020 учебна година
Проект BG05M2ОP001-2.012-0001
„Образование за утрешния ден“
I. Цели:
Курсът „Програмиране със C#“ е насочен към овладяване на базисни знания, умения и отношения, свързани с учебния предмет информатика, с изграждането на дигитални компетентности на ученика и с приложението им в областта на дигиталните технологии.
Учениците ще придобиват систематизирани знания и умения, като надграждат вече придобити умения в областта на програмирането от обучението в 8. клас по информатика. Формират се нови знания и умения за писане на код в кодов редактор. Акцентът в обучението е върху използването на адаптивни учебни материали, целящи да формират знания и умения за използване на езика С#. Той включва писане на програмен код на начално ниво, работа със среда за разработка (IDE), използване на променливи и данни, оператори и изрази, работа с конзолата (четене на входни данни и печатане на резултати), използване на условни конструкции (if, if-else) и цикли (for, while).
II. Очаквани резултати:
В края на обучението ученикът:
• Разпознава основните записвания в кода на програмния език C#, и обяснява тяхното предназначение.
• Демонстрира отношение на отговорен потребител при работа в Интернет среда
• Реагира на съобщенията, извеждани от използваното приложение, и коригира своя код съобразно забележките.
• Прилага съответстващата българска терминология при описание на дейности, свързани със средата за програмиране.
• Описва и спазва правилата за безопасна работа с компютърна система.
• Търси и открива причините за проблемен код: безкраен цикъл, неработещи функции, съобщения в конзолата и други.
• Използва основните команди за писане на работещ и постигащ предварително зададена цел код.
• Разработва самостоятелно и участва в разработването на групови проекти с изучавания програмен език и технологии.
• Изготвя документация за изработените софтуерни проекти.
• Презентира своите проекти.
|
Материали:
- Инструктаж за работа в компютърния кабинет.
- Що е криптография?
- Видове крипто машини. Шифър на Цезар.
- Алгоритми – видове, свойства. Начин на описване.
- Бройни системи.
- Езици за програмиране. Среда за програмиране.
- Променливи и типове данни. Прости операции и пресмятания.
- Условни конструкции.
- Вложени условни конструкции.
- Цикъл – While
- Цикъл – For
- Вложени цикли.
- Работа по проекти.
|