Роботко и Тоботко създават костюми
Роботко и Тоботко искат да се научат да създават нови костюми, като разменят части отсвоите костюми. Помогнете им, като допълните проекта в студиото към учебника.
Анализ на задачата
За да разменяте частите на дадени обекти, е необходимо те да бъдат отделени в самостоятелни спрайтове. Лесно може да направите това, като копирате първоначалния
спрайт и изтриете ненужните елементи.
За да размените частите на двата робота, е необходимо да запазите първоначалните места на всяка от тях за всеки робот. За тази цел ще ви трябват няколко променливи:
- ТялоРоботко, КракаРоботко, РъцеРоботко;
- ТялоТоботко, КракаТоботко, РъцеТоботко.
Във всяка от променливите трябва да запазите първоначалната позиция на съответната
част, а при натискане на някоя от частите на робота трябва да приложите алгоритъма за размяна на стойности за частите на Роботко и Тоботко.
Трик за професионалисти
Може да запазите позицията на даден обект при стартиране на играта или текуща позиция при изпълнение на играта, като използвате блоковете x позиция и y позиция от групата Движение.
Необходимо е да запазите стойностите от тези блокове в променливи.
Създайте променливи с подходящи имена – например Начална X позиция.
Трик за професионалисти
Може да използвате наготово еднотипен код на спрайт за друг спрайт, като провлачите
кода на първия спрайт върху втория спрайт в областта за спрайтове и след това редактирате кода, ако се налага.